Friday, September 18, 2009

Love for money is the root of all evil???



yeah.. it says so in... wait ah... mana sudah tuh...

yeah... in...

I Timotius 6
6:10 For the love of money is the root of all evil: which while some coveted after, they have erred from the faith, and pierced themselves through with many sorrows.

well... to be honest with you guys... i had a rough time these couples of weeks because I spent all of my loan d... huhu T.T! yeah... my bad... I've been praying that God will deliver me from this sickness in me... which is --> lack of financial management!!! huhuhu
.
last two weeks, Dad sent me Rm100... and gosh... I tried so hard to keep that money alive but suddenly I have to pay for the assignment printing la... karate grading la... this and that activities la... hmmm jadi makan pun tinggal sikit la... Maggie dan biskut la teman sejati saya selama zaman darurat ini...

anyway... yesterday.. i totally finished every cents that I have... got no body to tell but Jesus... and that morning... i called up Emily (Bukan nama sebenar) to go out eat together and share to 'her' about what had hapenned to me... huhu... Emily was a great listener... she paid for my food.. hehehhe thanks!!! and teman me to go for a hair cut at brothers barber!!! rm6....

tadaaaaaaaaaaaa.....


hehehheheh silap... bukan gambar nih ... HAhAHHAh sory sory!!!

tp sy betul2 pigi gunting rambut la ditemani o 'Emily'

I was shocked when I found RM50 in my wallet... hehehe Praise the Lord... Emily put it in actually... hehehe Thank God! hAhAHha

wow.. bersyukur sy... welll ada beberapa perkara yang mau di bayar lagi nih...
i - Lesen motor + kereta =Rm200
ii - spek saya patah = rm150
iii - hp kena curi = rm300 (atleast la... huhu)
iv - Vision trip - rm50
v - TESOL dinner - RM45
.....

warghhhhhhhhh kenapa la hidup sy nih terikat sangat dengan Hukum2 di dunia nih... hmmm kan bagus kalau sy sudah kembali ke pangkuan Bapa... tiada yang perlu dirisaukan...

anyway, I mesage my dad this morning about sending some pocket money... jeng jeng jeng...

.. sy kena marah! ... T.T!!!

saya terus tiada mood mau kuar makan dengan kawan2 di Bali2... huhu memang sudah dijanjikan untuk datang... tp last minute tarik diri... sebab hati sy tidak senang... jiwa tidak tenteram... roh sy tiada sukacita...

banyak juga kawan2 mencari... hmm tp ckp sy banyak kerja... tp sebenarnya... hmmmm itu la... bukan melarikan diri... cuma I need my self alone... in this hard and tough situation... just too seek His face... and listen to whats He is about to say about my situations... fuhhh siap nangis2 di bilik nih... hAHHAhaha sandi behhhh
.
Then Yama ada YM sy tanya napa tak join makan tengah hari ... tapi sy tidak ckp sy busy buat kerja... but i instantly share to him about my recent struggle life... wow...

this is what he said... so powerful... my spirit was lifted high...

""saya pun pernah mangalami masalah yang serupa macam ni...masa saya nak balik asrama kami adik beradik tak ada duit....tapi masa tu saya hanya berpegang pada janji TUHAN supaya jangan kuatir.....tapi puji tuhan masa tu ayah saya dapat kerja dan dapat duit untuk di pinjam.....tapi kalau masalah fly ni saya rasa lebih baik fly bawa hal ini kepada TUHAN berserah kepada TUHAN......cuba fly ingat akan kebaikan TUHAN selama ini dalam hidup fly macam mana fly boleh kenal DIA..macam mana hidup fly diubah menjadi baik....kenang kembali kebaikan TUHAN dalam diri fly...ia pasti akan membantu fly untuk hidup terus bersandar kepada TUHAN dan bukan kepada manusia...sebab bila bersandar kepada manusia kita kecewa tapi tidak kepada TUHAN....kenang kembali apa yang TUHAN telah lakukan dalam hidup fly....""

Wahhhhhhhhhhhhh THANKS YAMA!!! (bersyukur ada Yama tempat meluah hAHaHh)
.

Then che2 Hui Ping call sy... tiba2 ja nih... then she came to my hostel to give me something yang sy doakan... wow!!! God is always on time... FirmanNya tidak pernah pergi dengan sia-sia

Lukas 12:24
Perhatikanlah burung-burung gagak yang tidak menabur dan tidak menuai dan tidak mempunyai gudang atau lumbung, namun demikian diberi makan oleh Allah. Betapa jauhnya kamu melebihi burung-burung itu!

hahahha so my needs was fulfilled... its was not the money that makes me feel better... it was Jesus all along... His kindness that leads me to repentence in my life... His favour draws me to His side... and most importantly... His grace cause me to be more like Him...
each day... each miracles.... each tribulations... and each trials...

so yeah... I felt better since then... I wet my eyes agian when i reached my room... HAhah david pun tertanya2 kenapa la sy mcm tuh... (dia siap kasi turn down itu volume speaker bah HAhAhH) so dia tanya sy apa yang berlaku... sebab mata sy basah (aduhh berkias betul)... so sy kasi cerita la dia semuanya...

anyway... do you still remember pasal SMS pedih dari Big Bos di rumah... hmmm
sakit hati sy bila bapa sms sama dengan cara demikian...
But again.... Praise be to Jesus Christ... last2 dia ok juga... huhu
sy mula menerima semua yg berlaku... sy percaya sy sebagai anak juga perlu jalankan tanggungjawab untuk menggunakan kewangan sy dengan penuh Hikmat dan kebijaksanaan... right!????

heheheh so Big Boss SMS me back... He will bank in some money... ans siap minta digit untuk flight ticket balik kampung nanti... yeahhhhhhh

HAhAHhaha I was so happy... happy + bersyukur +bersukacita...

5.30pm... I went to CLC for P&W music practice...

8.00pm... CLC bermula... games was so funny... tho it was tooo academic... arahan yang terus ke tahap 'Expert!" hAHAHha but it was extremely fun tho.. thanks Diva...

P&W was also great!... Thank you Jesus for the visitations!

Team building games WOW.... so meaningful... had quality time with my group.. Jess dorothy... rebecca.. Timothy... Max... Yama.. Betsy... Lingut... Silin... and Tanjong girl --> Kikut... hAhAHhA...

wahhh lepas tuh pigi Pelita... Supper... dengan Jess, Will, *Mangkey, Annam, Tim, Max, Yama, Rebecca, Larry... wahhh pada masa yang sama ada... Po Po (florence), Gary, Josaiah...

Silin Diva Lingut and Niza pigi Wah Lee makan.. well dorang kan RST huhu... jauh kenen... malas sy nda mau makan sama ... HAhAHa

hehhehe best part is that... semua orang balik campus berhujan2... hehehhe best!

dengan pasangan payung masing2 haHHAha

lepas tu... Yama and Raimrod ikut pigi bilik copy muvee... Will datang dengan motor datang hantar sleeping bags... masuh washing machine cuci... hAhahha

then now... here I am... updating my blog... gosh panjangnya... hope tengkuk ko tak lenguh untuk baca semua ini.. well i can see you are smiling... hAhAh olulueeee cute nyer hAHAHha

bah... mau tido da nih... it is 2.41am now... arghhhh 8.30am ada retreat CGL... dengan pastor Hui Ping... jess... Rayner... Binuz... Isabel and Valery... hhehehe

and on sunday go to church.. RECHARGE!!!!

On sunday 20 21 22 september... Vision Trip di Balik Pulau... USM + UiTm students... yeah... mesti sgt sgt best!!!

hAHHAhah

K everyone... Good night... All Praise and Glory be to Jesus...

God Bless you... tomorow morning is another day...

Hebrews13:5
Make sure that your character is free from the love of money, being content with what you have;
for He Himself has said, "I will never desert you, nor will I ever forsake you"



No comments:

Post a Comment